Interesujesz się marketingiem medycznym? Myślisz o marketingu, ale typowo pod kątem Twojej branży?
Chciałbyś przyciągnąć Pacjenta do swojej Kliniki?
Skontaktuj się z nami!
Działania marketingu medycznego jakie prowadzimy to m.in.:
- Tworzenie Kampanii prozdrowotnych
- Transgraniczna Opieka zdrowotna
- Telemarketing medyczny
- Tworzenie stron internetowych oraz ich optymalizacja
- Prowadzenie Stron Facebook oraz innych portali społecznościowych
- Działania typu mass mailing
- Teleankiety medyczne
- Działania typu "Tajemniczy Pacjent"
- Audyty jakościowe
- Doradztwo w zakresie usług w sektorze Ochrony Zdrowia
- Organizacja spotkań dla Pacjenta
Pamiętaj!
Marketing medyczny to kompleksowa strategia zmierzająca do sprzedaży świadczenia czy produktu medycznego. To budowanie zadowalających relacji z klientem i wysoka jakość obsługi, która spowoduje pozyskanie kolejnych usatysfakcjonowanych pacjentów oraz utrzymanie dotychczasowych. Spójny wizerunek organizacji świadczącej usługę zdrowotną i zespołu medycznego, zaowocuje mocną pozycją szpitala czy centrum medycznego na polskim rynku usług medycznych, a także międzynarodowym. Zaawansowana kultura marketingowa ośrodka medycznego przełoży się na lepsze wyniki finansowe w długofalowej perspektywie, a nie tylko pojedynczą sprzedażą wizyty lekarskiej, badania czy zabiegu medycznego.
Od czego podmiot świadczący usługę medyczną powinien zacząć?
Jednym z pierwszych pytań jakie musi zadać sobie organizacja, jest to kto jest zainteresowany moją usługą medyczną, jaki jest „mój pacjent” i co mogę mu zaoferować. Drugi etap to segmentacja rynku i dobranie rynku docelowego. Celem działań marketingowych będzie tworzenie, komunikowanie się, dystrybucja wartości i zyskowność. Wartość danej usługi czy produktu nie może być tylko doceniana przez organizację zdrowotną, to klient musi ją postrzegać i respektować.
Opracowanie wartościowej oferty i zainteresowanie nią konsumentów, powinno odbyć się w oparciu o świadomość jej istnienia, postrzeganie jej jako akceptowalnej i dostępnej oraz niedrogiej. Wszystko z punktu widzenia pacjenta i jego bliskich.
Podmiot medyczny musi budować sukcesywnie swoją pozycję na rynku docelowym. Zdobyć uznanie, na przykład, jako organizacja najlepiej obsługująca pacjentów, wdrażająca najnowocześniejsze metody diagnostyczne i terapeutyczne oraz zrzeszająca najlepszych specjalistów.
Powyższe wymaga umiejętności badania rynku, projektowania produktów/usług, ich właściwej dystrybucji, ustalania cen, form reklamy, promocji sprzedaży i zarządzania sprzedażą.
Komunikacja marketingowa w promocji usług medycznych
Użycie odpowiednich środków komunikacji marketingowej służy opisaniu pacjentom oferowanych przez placówkę medyczną korzyści i pozycjonowaniu danej marki. Odpowiedni ich dobór i realizacja planów marketingowych zwiększa wartość marki – zakodowanie jej w pamięci odbiorców, kreację wizerunku, wzmocnienie więzi między marką a konsumentem i przede wszystkim wywołanie odpowiedzi na markę. Należy zadbać o każdy kontakt z marką – może on wzmocnić lub osłabić wizerunek placówki medycznej w oczach pacjentów i ich rodziny.
Kanały komunikacji w sprzedaży usług medycznych
- Reklama. Prezentacja usług oferowanych przez podmiot lub zespół medyczny.
- Promocja sprzedaży. Forma zachęceń wspomagająca sprzedaż.
- Imprezy i promocja wydarzeń. Aktywności zaprojektowane, aby stworzyć interakcje z marką.
- Public relations. Promowanie i ochrona wizerunku podmiotu medycznego.
- Sprzedaż osobista. Interakcja z każdym pacjentem, lub ich grupą, w celu odpowiedzi na pytania czy dobór odpowiedniej usługi.
- Marketing bezpośredni. Bezpośrednia komunikacja poprzez pocztę elektroniczną, telefon czy Internet.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. celem uzyskania większej ilości szczegółów.
Przygotowanie podmiotu do obsługi pacjenta zagranicznego
- audyt placówki
- przygotowanie procedury obsługi pacjenta zagranicznego gotowej do wdrożenia
- implementacja best practice koordynacji pacjenta zagranicznego
- szkolenie personelu medycznego i administracyjnego
Obsługa pacjenta zagranicznego – concierge service
- obsługa zapytań od pacjentów zagranicznych
- przygotowywanie ofert indywidualnie dopasowanych do potrzeb pacjentów i ich bliskich
- koordynacja pobytu pacjenta w placówce medycznej i w Polsce
- organizowanie terminu świadczenia medycznego, rezerwacja lotów, transportów, zakwaterowania i koordynacja czasu wolnego
- opracowanie oferty dla bliskich pacjenta (dodatkowa sprzedaż usług medycznych)
Szkolenia z zakresu turystyki medycznej
- strategia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych
- standardy obsługi pacjenta zagranicznego
- analiza rynków turystyki medycznej
- best practice/case studies
- praktyczne aspekty współpracy z pośrednikami