Praktyczne warsztaty szkoleniowe dla managerów ochrony zdrowia podczas targów SALMED oraz dla zarządów spółek medycznych i kadry zarządzającej podmiotami leczniczymi – 25 marca 2022 (piątek)
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy na praktyczne warsztaty organizowane podczas międzynarodowych targów SALMED 2022. Specjalnie dobrane tematy, które będą realizowane w ujęciu praktycznym dla managerów i kadry zarządzającej w Ochronie Zdrowia. Poniżej dostępne są dla Państwa 3 warsztatowe szkolenia do wyboru (można brać udział zarówno w wybranych warsztatach jak również we wszystkich).
W ramach każdego warsztatu uczestnikowi przysługuje certyfikat uczestnictwa, materiały oraz poczęstunek kawowy, bezpłatny audyt od firmy Medidesk w zakresie funkcjonowania rejestracji medycznej Pacjentów oraz konsultacje z trenerami po warsztatach.
Cennik: (UWAGA podczas rejestracji prosimy o informacje, który warsztat Państwa interesuje, które konkretne warsztaty lub informację o udziale we wszystkich III warsztatach)
Udział w warsztacie I – cena 200 zł
Udział w warsztacie II – cena 200 zł
Udział w warsztacie III – cena 200 zł
Udział w II wybranych warsztatach – 5% rabatu
Udział w III wybranych warsztatach – 10% rabatu
Warsztat I – 25 marca, godz. 10-30 – 12:00
Skuteczna rejestracja medyczna. Podnieś jakość i efektywność obsługi pacjenta.
W trakcie szkolenia:
- Poznasz sprawdzone zasady, schematy i instrukcje profesjonalnej obsługi pacjenta w placówce medycznej
- Dowiesz się Jak poprawić efektywność i zoptymalizować czas wykonywania codziennych działań w rejestracji medycznej
- Sprawdzisz, co osłabia komunikację z pacjentem i poznasz sposoby na ujednolicenie lub wypracowanie nowych standardów obsługi
Program:
- Omówienie struktury i sposobu prowadzenia rozmów z uwzględnieniem ich poszczególnych etapów
- Wyjaśnienie pojęcia „Aktywnego słuchania” wraz z przykładami odpowiedniego zastosowania poszczególnych metod – ćwiczenia
- Uświadomienie jak ważna jest postawa i zaangażowanie pracownika w kontakcie z pacjentem
- Optymalizację przebiegu rozmowy - zwiększenie świadomości o wpływie na wizerunek placówki sposobów prowadzenia rozmowy i asertywnego podejścia do pacjenta
- Wyjaśnienie dlaczego i w jakim celu warto informować pacjentów o korzyściach oraz rekomendować usługi placówki medycznej
- Ujednolicenie lub ustalenie standardów obsługi pacjenta
- Omówienie negatywnego wpływu jaki niosą ze sobą tzw. “osłabiacze” rozmów w komunikacji z pacjentem
- Finalizację rozmów – „zamykania rozmów”
Prowadzący:
Urszula Łaskawiec. Medidesk Sp. z o. o. Certyfikowany Trener Umiejętności Miękkich oraz Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju Kadry Medycznej z ponad 8-letnim doświadczeniem w koordynowaniu projektów sprzedażowych, opieki posprzedażowej i komunikacji z klientem
Warsztat II – 25 marca, godz. 12:15 – 13:45
Reforma Szpitalnictwa – praktyczne i prawne aspekty jakie czekają podmioty szpitalne
Program:
- W jaki sposób podmioty szpitalne będą nadzorowane przez Agencję Rozwoju Szpitali (ARS)?
- Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy przypisywaniu szpitali do kategorii A-D?
- Jakie działania podejmuje ARS w stosunku do placówek przypisanych do kategorii B-D (zasady restrukturyzacji szpitali przypisanych do poszczególnych kategorii)
- Jak będą planowane, zatwierdzane oraz wykonywane działania naprawczo-rozwojowe?
- Kim będzie nadzorca podmiotu szpitalnego? Jaka będzie relacja nadzorcy do dyrektora szpitala?
- Jak będzie w praktyce wyglądała restrukturyzacja zadłużenia publicznych szpitali? Czy szpitale będą zawierały układy z wierzycielami?
Trenerzy:
dr Patryk Filipiak – doktor nauk prawnych, adiunkt i wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny i adwokat.
Szymon Rajski – radca prawny specjalizujący się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów leczniczych w zakresie prawa medycznego, cywilnego, gospodarczego, prawa pracy oraz zamówień publicznych.
Warsztat III – 25 marca, godz. 14:00 – 15:30
Nowa ustawa jakości w ochronie zdrowia – zmiany prawne oraz jak się zabezpieczyć przed kontrolami
Program:
- Uzyskanie autoryzacji NFZ jako warunek uzyskania przez szpital finansowania ze środków publicznych
- Zmiana w zasadach otrzymania akredytacji dla placówek ochrony zdrowia
- Obowiązek prowadzenia przez szpitale wewnętrznego systemu zapewnienia jakości i bezpieczeństwa na który składają się m.in. obowiązek monitorowania i raportowania zdarzeń niepożądanych, identyfikacji i zarządzania ryzykiem, opracowywanie corocznie raportu jakości oraz standardowych procedur postępowania (SOP)
- NFZ jako podmiot udzielający akredytacji
- Wymagania w zakresie akredytacji
- Nowe regulacje w zakresie stosowania monitoringu w szpitalu oraz opasek identyfikacyjnych dla pacjentów
- Zasady i zmiany w zakresie prowadzenia rejestrów medycznych oraz zasad ich tworzenia i finansowania
- Pozasądowy system rekompensowania szkód doznanych przez pacjentów w skutek zdarzeń medycznych, który będzie obsługiwany przez Rzecznika Praw Pacjenta
Trenerzy:
Agnieszka Pietrzak - Jest absolwentką Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z 06-2004, zdała egzamin sędziowski w Warszawie w 09-2008 i należy do Izby Adwokackiej w Warszawie od 11-2008.
Specjalizuje się w obsłudze prawnej z zakresu prawa ochrony zdrowia, w tym ochrony danych osobowych oraz RODO. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów leczniczych (w tym SPZOZ), w szczególności w zakresie finansowania świadczeń opieki zdrowotnej przez Narodowy Fundusz Zdrowia, aspektach prawnych rozliczania umów z Narodowym Funduszem Zdrowia, postępowań kontrolnych.
Dominika Kołodziejska-Koza - adwokat w Kancelarii Adwokackiej APDK Agnieszka Pietrzak w Warszawie. Ma doświadczenie w doradzaniu międzynarodowym koncernom farmaceutycznym działającym na polskim rynku. Doradza podmiotom prowadzącym działalność leczniczą w bieżącej działalności, kwestiach regulacyjnych. Bierze udział w sporach przeciwko NFZ. Doświadczenie zdobywała w polskich biurach międzynarodowych kancelarii